přeskočit hlavní navigaci

Odbory a oddělení městského úřadu

 

Oddělení v přímé působnosti tajemníka

Oddělení plánování, kontroly a místních poplatků zejména:

  • zpracovává roční rozpočty a rozpočtové výhledy;
  • zpracovává rozbory hospodaření Města včetně závěrečného účtu a provádí finanční vypořádání se státním rozpočtem a ostatními institucemi;
  • zpracovává rozpočtová opatření a předkládá je ke schválení orgánům Města;
  • zpracovává finanční analýzy dle požadavků;
  • sleduje a kontroluje dodržování rozpočtové kázně;
  • zpracovává podklady pro dotace ze státního rozpočtu a jiných zdrojů;
  • sleduje plnění příslušných závazných ukazatelů dle smlouvy o poskytnutí dotace a spolupracuje na vyhodnocení průběhu akce, včetně definitivního přiznání dotace;
  • rozhoduje o čerpání prostředků sociálního fondu podle pravidel schválených Radou Města;
  • kontroluje hospodaření příspěvkových organizací Města;
  • zajišťuje kontrolu v oblasti účtování u Městem zřízených příspěvkových organizací;
  • kontroluje hospodaření neziskových organizací s dotacemi od Města;
  • soustřeďuje účetní výkazy příspěvkových organizací Města a provádí jejich kontrolu;
  • metodicky koordinuje spolupráci se všemi příspěvkovými organizacemi Města;
  • zajišťuje agendu veřejných sbírek;
  • vybírá poplatky a vede evidenci výherních hracích přístrojů;
  • vede evidenci oznamovací povinnosti u kulturních a společenských akcí včetně agendy poplatků ze vstupného;
  • vede evidenci poplatků za lázeňský a rekreační pobyt a z ubytovací kapacity;
  • vede agendu loterií a tombol;
  • zajišťuje občanské záležitosti, vede agendu čestného občanství.

Oddělení provozního účtování zejména:

  • zajišťuje styk s peněžními ústavy;
  • vede knihu došlých faktur;
  • eviduje smlouvy o poskytnutých úvěrech bankami a vyhotovuje podklady pro splátky těchto úvěrů;
  • vyhotovuje podklady pro splátky úvěrů a půjček poskytnutých ze státního rozpočtu na základě podkladů předložených příslušnými odbory;
  • zajišťuje správu místních poplatků za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálního odpadu a za psy;
  • vede účetnictví Města, zpracovává směrnice pro účetnictví a účtový rozvrh, likviduje platební doklady;
  • zpracovává výkazy Města, účetní, mzdové, majetkové, statistické;
  • zajišťuje evidenci a vydávání pokutových bloků;
  • provádí likvidaci cestovních dokladů;
  • zabezpečuje platovou agendu zaměstnanců Městského úřadu, Městské policie, včetně obdobných pracovně-právních vztahů a zpracovává platovou agendu škol;
  • vztahy se správou sociálního zabezpečení, jednotlivými zdravotními pojišťovnami, finančním úřadem;
  • vede a zajišťuje pokladnu, výplaty mezd, cestovné, vede evidenci a výdej stravenek;
  • provádí úhrady splátek úvěrů a půjček poskytnutých Městu;
  • připravuje podklady pro zúčtování prostředků státního rozpočtu poskytovaných krajským úřadem a předává je krajskému úřadu;
  • vede evidenci majetku spravovaného a užívaného Městem či Městským úřadem;
  • zabezpečuje evidence majetku Města, podklady pro účetnictví, fyzickou evidenci včetně majetku pronajatého a zastaveného; provádí inventarizaci majetku Města;
  • vede evidenci očekávaných odchozích i příchozích plateb dle smluv uzavřených Městem a realizuje je.

Odbor správní a právní zejména:

  • zajišťuje právní službu v otázkách výkonu státní správy a samosprávy;
  • realizuje právní ochranu občanů při zjevném zásahu do pokojného stavu;
  • eviduje právní a vnitřní předpisy Města;
  • vede přestupkovou agendu ve věcech, které nejsou svěřeny jednotlivým odborům;
  • zajišťuje pojištění majetku Města;
  • zajišťuje obsluhu úřední desky a vývěsek v prostoru Města;
  • vymáhá pohledávky z obchodních vztahů a občanskoprávní povahy vzniklé ze smluvních závazkových vztahů;
  • zajišťuje agendu shromažďování občanů;
  • vede a zajišťuje matriční agendu, svatební obřady, vidimaci a legalizaci, státní občanství, agendu evidence obyvatel Města;
  • vede evidenci ztrát a nálezů;
  • zabezpečuje vypořádání nákladů spojených s úředně nařízenými pohřby;
  • vede volební seznamy, zajišťuje volby, sčítání obyvatel a místní referendum;
  • zajišťuje vedení podatelny a vedení pošty Městského úřadu;
  • zajišťuje vybírání správních poplatků souvisejících s výkonem činnosti odboru;
  • spravuje spisovnu a archiv Městského úřadu, připravuje a realizuje skartační řízení;
  • zabezpečuje Městský úřad kancelářskými potřebami;
  • sleduje provozní stav kopírovací techniky, zajišťuje opravy, doplňování materiálem;
  • zajišťuje obsluhu telefonní ústředny a rozhlasu Města;
  • zastupuje Město jako vlastníka či spoluvlastníka při správních řízeních, kde je dotčen majetek Města;
  • zabezpečuje prodeje, pronájmy a výkupy nemovitostí, pozemků, jiné dispozice s majetkem Města (směny pozemků, věcná břemena apod.) včetně výběrových řízení a kontroly plateb, připravuje a zajišťuje prodeje bytů;
  • připravuje smlouvy o převodech majetku včetně geometrických plánů a znaleckých odhadů, archivace smluv;
  • zajišťuje podklady pro katastrální úřad, zápisy do katastru nemovitostí a řešení majetkoprávního vypořádání;
  • informuje občany prostřednictvím vývěsních skříněk, zveřejňuje záměry Města nakládat s nemovitým majetkem v případech, o nichž rozhoduje Rada Města a Zastupitelstvo Města
  • vyhotovuje poklady pro exekuční řízení, podává návrhy na výkon rozhodnutí;
  • vede evidenci pohledávek Města předaných k vymáhání, zpracovává podklady pro odpis nevymahatelných pohledávek;
  • vykonává dozor nad zákonností právních předpisů Města;
  • vypracovává zásadní právní výklady a stanoviska v působnosti Města, vč. případného řešení věcně a právně složitých případů a zastupuje zájmy Města v soudních sporech.

 

 

Oddělení sociálních služeb

  • plní úkoly na úseku sociálního zabezpečení
  • rozhoduje o ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění
  • plní úkoly orgánu sociálně-právní ochrany
  • vykonává sociální práci a vytváří koncepční materiály pro sociální práci v obci
  • vyhledává klienty sociální práce v jejich přirozeném prostředí
  • vypracovává posudky pro soudy a policii
  • provádí sociální šetření vyžádané příslušným soudem ve věci nalezení možné osoby vhodné k ustanovení do funkce opatrovníka
  • plní úkoly poskytovatele sociálních služeb – terénní pečovatelská služba
  • připravuje podklady k uzavření smlouvy mezi občanem a městem o poskytnutí pečovatelské služby
  • provádí sociální šetření se zájemcem o pečovatelskou službu
  • připravuje žádost o dotaci ze státního rozpočtu na pečovatelskou službu a zabezpečuje její podání
  • podílí se na procesu plánování rozvoje sociálních služeb metodou komunitního plánování
  • spolupracuje s Úřadem práce a dalšími orgány veřejné a státní správy
  • působí při řešení nepříznivých životních situací občanů a rodin potřebujících zvláštní pomoc
  • v souvislosti s výkonem činností sociální práce vede Standardizovaných záznam sociálního pracovníka, který je součástí Jednotného informačního systému práce a sociálních věcí
  • zajišťuje pohřbení osob, pro něž žádná osoba nesjednala pohřbení nebo nebyla zjištěna jejich totožnost
  • zajišťuje základní sociální poradenství
  • spolupracuje s Klubem důchodců, organizačně koordinuje jeho činnost
  • eviduje žádosti o přidělení bytu v domě s pečovatelskou službou a navrhuje Radě Města přidělení bytu
  • připravuje podklady pro sociální komisi a zastává funkci tajemníce komise
  • jako sociální pracovník se dále vzdělává podle § 111 zákona o sociálních službách

pravidla pro poskytování Pečovatelské služby města Sezimovo Ústí

smlouva o poskytování pečovatelské služby

standardy kvality Pečovatelské služby

ceník úkonů Pečovatelské služby

úkoly orgánu sociálně právní ochrany

Odbor stavebního úřadu, územního plánování, životního prostředí a dopravy

Oddělení stavebního úřadu - plní úlohu obecného stavebního úřadu.

  • zajišťuje průběh správních, územních a stavebních řízení ve smyslu stavebního zákona a souvisejících předpisů na území správního obvodu stavebního úřadu;
  • vydává sdělení, posudky a stanoviska a rozhodnutí;
  • provádí výkon státního stavebního dohledu;
  • spravuje spisovnu - archiv stavebního úřadu všech staveb;
  • zajišťuje spisovou agendu odboru;
  • umožňuje nahlížení do archivních spisů;
  • spolupracuje při výstavbě a rekonstrukcích inženýrských sítí a veřejně prospěšných staveb na území Města;
  • koordinuje investiční činnosti na území Města.

Oddělení územního plánování, životního prostředí a dopravy zejména:

  • zajišťuje výkon činností pořizovatele územně plánovací dokumentace pro Město jako orgán územního plánování ve smyslu stavebního zákona;
  • zajišťuje výkon činností souvisejících s pořízením územně plánovací dokumentace pro obce na území správního obvodu stavebního úřadu;
  • v rámci správních řízení vedených stavebním úřadem sleduje, zda jím předkládané záměry jsou v souladu se závaznou částí platné územně plánovací dokumentace;
  • spravuje a udržuje geografický informační systém;
  • zadává vypracování projektů vybraných programů pro město;
  • ve spolupráci s oddělením plánování, kontroly a místních poplatků zabezpečuje dotační politiku Města;
  • zajišťuje kompletní přípravu výběrových řízení;
  • vede a zpracovává evidenci odpadů a způsobu nakládání s nimi;
  • projednává přestupky a správní delikty na úseku ekologie;
  • kontroluje, zda právnické a podnikající fyzické osoby využívají systému sběru a třídění odpadu;
  • kontroluje, zda původci mají zajištěno využití nebo odstranění odpadu;
  • rozhoduje o vyměření poplatku za znečištění ovzduší;
  • zveřejňuje a informuje o posuzování vlivů na životní prostředí;
  • vydává povolení k odběru povrchových a podzemních vod, vede evidenci a zajišťuje provozuschopnost studní v majetku Města;
  • povoluje kácení dřevin, ukládá náhradní výsadbu a vede přehled pozemků vhodných k náhradní výsadbě;
  • vydává závazná stanoviska k zásahům do významných krajinných prvků;
  • vyhlašuje památné stromy a jejich ochranná pásma;
  • vydává územní rozhodnutí o změně využití území;
  • provádí výkon inspekční a dozorové činnosti v oblasti ŽP v předem vymezeném rozsahu;
  • vytváří obecně závazné vyhlášky o ochraně ŽP a o systému nakládání s komunálním odpadem;
  • zajišťuje správu budov užívaných Městským úřadem, jejich úklid, údržbu;
  • koordinuje činnost v otázkách oprav a údržby místních komunikací;
  • zajišťuje správu pevných i mobilních telefonů;
  • vede agendu autoprovozu;
  • zajišťuje agendu na úseku silničního hospodářství a agendu místních poplatků.
celkem záznamů v sekci: 8 stránka
1
tip - doporučujeme tip - doporučujeme organizace a subjekty sekce - odkazy
kontakt
  

Město a Městský úřad
Sezimovo Ústí

Dr.E.Beneše 21, 39101 Sezimovo Ústí
tel. : 381 201 111
e-mail: posta@sezimovo-usti.cz
datová schránka: h76j9ss
IČO: 00 252 859
MAS Lužnicko - odkaz na web