Město a Městský úřad Sezimovo Ústí
Dr. E. Beneše 21, 39101 Sezimovo Ústí
Facebook: Oficiální profil města
Odbory
Odbory a oddělení městského úřadu
Oddělení v přímé působnosti tajemníka
Oddělení plánování, kontroly a místních poplatků zejména:
- zpracovává roční rozpočty a střednědobé výhledy rozpočtu;
- zpracovává rozbory hospodaření města včetně závěrečného účtu a provádí finanční vypořádání se státním rozpočtem a ostatními institucemi;
- zpracovává rozpočtová opatření a předkládá je ke schválení orgánům města;
- zpracovává finanční analýzy dle požadavků;
- sleduje a kontroluje dodržování rozpočtové kázně;
- zpracovává podklady pro dotace ze státního rozpočtu a jiných zdrojů;
- sleduje plnění příslušných závazných ukazatelů dle smlouvy o poskytnutí dotace a spolupracuje na vyhodnocení průběhu akce, včetně definitivního přiznání dotace;
- rozhoduje o čerpání prostředků sociálního fondu podle pravidel schválených RM;
- kontroluje hospodaření příspěvkových organizací města;
- zajišťuje kontrolu v oblasti účtování u městem zřízených příspěvkových organizací;
- kontroluje vyúčtování dotací poskytnutých z rozpočtu města;
- soustřeďuje účetní výkazy příspěvkových organizací města a provádí jejich kontrolu;
- metodicky koordinuje spolupráci se všemi příspěvkovými organizacemi města v ekonomické oblasti;
- zajišťuje agendu veřejných sbírek;
- zajišťuje agendu dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, v rozsahu
- poplatku za lázeňský nebo rekreační pobyt,
- poplatku ze vstupného,
- poplatku za provozovaný výherní hrací přístroj,
- poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů;
- vede evidenci oznamovací povinnosti u kulturních a společenských akcí;
- vede agendu loterií a tombol.
Oddělení provozního účtování zejména:
- zajišťuje styk s peněžními ústavy;
- vede knihu došlých faktur;
- eviduje smlouvy o poskytnutých úvěrech bankami a vyhotovuje podklady pro splátky těchto úvěrů;
- zajišťuje agendu dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, u poplatku ze psů;
- vede komplexní agendu účetnictví města, zpracovává směrnice pro účetnictví a účtový rozvrh, likviduje platební doklady;
- zpracovává výkazy města (účetní, mzdové, majetkové, statistické);
- zajišťuje evidenci a vydávání pokutových bloků;
- provádí likvidaci cestovních dokladů;
- zabezpečuje platovou agendu a ostatní platby za provedenou práci vč. zajištění zákonných odvodů zaměstnanců MěÚ, MP, a dále příspěvkových organizací:
- Městské středisko kultury a sportu;
- Mateřská škola Zahrádka Sezimovo Ústí, Kaplického 1037;
- Mateřská škola Sezimovo Ústí, Lipová 649;
- Základní škola Sezimovo Ústí, Školní náměstí 628, okres Tábor, (nejdéle do 31.03.2022);
- Základní škola Sezimovo Ústí, Švehlova 111, okres Tábor, (nejdéle do 31.03.2022);
- vede a zajišťuje pokladnu, výplaty mezd, cestovné a stravovacího paušálu;
- provádí úhrady splátek úvěrů a půjček poskytnutých městu;
- zabezpečuje evidence majetku města, podklady pro účetnictví, fyzickou evidenci včetně majetku pronajatého a zastaveného; provádí inventarizaci majetku města.
Odbor správní a sociální zejména:
- zajišťuje přestupkovou agendu ve věci,
- proti pořádku ve státní správě,
- proti pořádku v územní samosprávě,
- proti veřejnému pořádku,
- proti občanskému soužití,
- proti majetku;
- zajišťuje obsluhu úřední desky a vývěsek v prostoru města;
- vymáhá pohledávky z obchodních vztahů a občanskoprávní povahy vzniklé ze smluvních závazkových vztahů;
- zajišťuje agendu shromažďování občanů;
- vede a zajišťuje matriční agendu, svatební obřady, vidimaci a legalizaci, státní občanství, agendu evidence obyvatel města;
- vede evidenci ztrát a nálezů;
- zabezpečuje vypořádání nákladů spojených s nařízenými pohřby;
- vede volební seznamy, zajišťuje volby, sčítání obyvatel a místní referendum;
- zajišťuje vedení podatelny a vedení pošty MěÚ;
- zajišťuje vybírání správních poplatků souvisejících s výkonem činnosti odboru;
- spravuje spisovnu a archiv MěÚ, připravuje a realizuje skartační řízení;
- zabezpečuje MěÚ kancelářskými potřebami;
- sleduje provozní stav kopírovací techniky, zajišťuje opravy, doplňování materiálem;
- zajišťuje obsluhu telefonní ústředny a rozhlasu města;
- zastupuje město jako vlastníka či spoluvlastníka při správních řízeních, kde je dotčen majetek města;
- zabezpečuje prodeje, pronájmy a výkupy nemovitostí, pozemků, jiné dispozice s majetkem města (směny pozemků, věcná břemena apod.) včetně výběrových řízení a kontroly plateb, připravuje a zajišťuje prodeje bytů;
- připravuje smlouvy o převodech majetku včetně geometrických plánů a znaleckých odhadů dle vzorů smluv;
- zajišťuje archivaci smluv;
- zajišťuje podklady pro katastrální úřad, zápisy do katastru nemovitostí a řešení majetkoprávního vypořádání;
- informuje občany prostřednictvím vývěsních skříněk, zveřejňuje záměry města nakládat s nemovitým majetkem v případech, o nichž rozhoduje RM a ZM;
- vyhotovuje poklady pro exekuční řízení, podává návrhy na výkon rozhodnutí;
- vede evidenci pohledávek města předaných k vymáhání, zpracovává podklady pro odpis nevymahatelných pohledávek;
- eviduje právní a vnitřní předpisy města;
- spolupracuje se starostou při výkonu veřejného opatrovnictví;
- zabezpečuje vyjádření o spolehlivosti osob či o chování osob dle zákona;
- zajišťuje občanské záležitosti, vede agendu čestného občanství.
- Na úseku sociálních služeb /SOC/ zejména:
- vykonává působnost orgánů pomoci v hmotné nouzi a sociálně-právní ochrany dětí a mládeže v rozsahu vyplývajícím z příslušných právních předpisů;
- zajišťuje vyhledávací činnost a poradenství v oblasti pomoci v hmotné nouzi a sociálně-právní ochrany dětí a mládeže;
- zajišťuje poskytování pečovatelské služby, včetně služeb denního stacionáře, centra osobní hygieny a prádelny v Domě s pečovatelskou službou;
- - eviduje žádosti o přidělení a navrhuje RM přidělení bytu v domě DPS - K Hájence 1500, Sezimovo Ústí;
- spolupracuje s neziskovými organizacemi na úseku sociální péče a sociálních služeb;
- spolupracuje s krajským úřadem, zdravotnickými zařízeními a zařízeními sociálních služeb při řešení a zlepšování sociálních služeb;
- rozhoduje o poskytování pečovatelské služby jednotlivým klientům a úhradě za tyto služby;
- zabezpečuje problematiku komunitního plánování rozvoje sociálních služeb na území města.
Kancelář tajemníka MěÚ zejména:
- zajišťuje právní poradenství pro všechny odbory a oddělení organizačně začleněných do MěÚ;
- ve věcech právního poradenství spolupracuje s ostatními orgány města a organizacemi, které zřizuje město;
- zajišťuje agendu výherních hracích přístrojů;
- zajišťuje agendu místního poplatku z ubytovací kapacity dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích;
- spolupracuje na evidenci právních a vnitřních předpisů města;
- zajišťuje pojištění majetku města;
- vykonává dozor nad zákonností právních předpisů města;
- vypracovává zásadní právní výklady a stanoviska v působnosti města, vč. případného řešení věcně a právně složitých případů a zastupuje zájmy města v soudních sporech;
- vede přestupkovou agendu vyjma přestupkové agendy uvedené v bodě 5.1. písm. b)-e);
- vede evidenci stížností;
- provádí konzultační a poradenské činnosti v ucelené oblasti samosprávy ve vztahu k základním a mateřským školám zřízeným městem;
- zabezpečuje plnění úkolů bezpečnosti a ochrany zdraví při práci;
- vydává rybářské lístky a vede jejich evidenci.
Na úseku sekretariátu
- vede sekretariát starosty a místostarosty;
- zodpovídá za pozvání členů orgánů města na jednání, zodpovídá za seznámení veřejnosti s termíny těchto jednání a zveřejnění usnesení;
- zajišťuje zasedání ZM a RM;
- vede agendu orgánů zastupitelů a radních města – především rozesílá materiály, vyhotovuje zápisy, archivuje materiály;
- hospodaří s reprezentačním fondem úřadu;
- organizuje přijetí návštěv a delegací vedením města;
- zajišťuje redakci periodika Novinky ze Sezimova Ústí.
Odbor rozvoje, územního plánování, životního prostředí a dopravy zejména:
- zajišťuje výkon činností pořizovatele územně plánovací dokumentace pro město jako orgán územního plánování ve smyslu stavebního zákona;
- zajišťuje výkon činností souvisejících s pořízením územně plánovací dokumentace pro obce na území správního obvodu stavebního úřadu;
- v rámci správních řízení vedených stavebním úřadem sleduje, zda jím předkládané záměry jsou v souladu se závaznou částí platné územně plánovací dokumentace;
- spolupracuje při výstavbě a rekonstrukcích inženýrských sítí a veřejně prospěšných staveb na území města;
- koordinuje investiční činnosti na území města;
- spravuje a udržuje geografický informační systém;
- zadává či provádí vypracování projektů vybraných programů pro město;
- ve spolupráci s oddělením plánování, kontroly a místních poplatků zabezpečuje dotační politiku města;
- zajišťuje kompletní přípravu výběrových řízení;
- zajišťuje získání a administraci dotací na projekty města;
- vede a zpracovává evidenci odpadů a způsobu nakládání s nimi;
- projednává přestupky a správní delikty na úseku ekologie;
- kontroluje, zda právnické a podnikající fyzické osoby využívají systému sběru a třídění odpadu;
- kontroluje, zda původci mají zajištěno využití nebo odstranění odpadu;
- zveřejňuje a informuje o posuzování vlivů záměrů, dotýkajících se města, na životní prostředí;
- vede evidenci a zajišťuje provozuschopnost studní v majetku města;
- povoluje kácení dřevin, ukládá náhradní výsadbu a vede přehled pozemků vhodných k náhradní výsadbě;
- zajišťuje jménem města výkon práv a povinností správce vodního toku;
- provádí výkon inspekční a dozorové činnosti v oblasti ŽP v předem vymezeném rozsahu;
- vytváří obecně závazné vyhlášky o ochraně ŽP a o systému nakládání s komunálním odpadem;
- zajišťuje správu budov užívaných MěÚ, jejich úklid, údržbu;
- koordinuje činnost v otázkách oprav a údržby místních komunikací;
- zajišťuje správu pevných i mobilních telefonů;
- vede agendu autoprovozu;
- zajišťuje agendu na úseku silničního hospodářství;
- zajišťuje agendu místních poplatků u poplatku za užívání veřejného prostranství;
- spravuje webové stránky města a MěÚ, zabezpečuje agendu SMART City.
Na úseku dopravy a silničního hospodářství zejména:
- vykonává činnosti silničního správního úřadu podle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, včetně výkonu působnosti speciálního stavebního úřadu pro příslušné pozemní komunikace a výkonu státního dozoru,
- uplatňuje stanoviska k územním plánům a regulačním plánům a závazného stanoviska v územním řízení.
- rozhoduje o zařazení pozemní komunikace do kategorie místních komunikací a o vyřazení místní komunikace z této kategorie,
- projednává správní delikty ve věcech místních komunikací a veřejně přístupných účelových komunikací podle zákona č. 13/1997 Sb., a zákona č. 200/1990 Sb., o 14 přestupcích, s výjimkou správních deliktů, k jejichž projednávání je příslušný jiný správní orgán;
- vykonává působnost silničního správního úřadu ve věcech místních komunikací a veřejně přístupných účelových komunikací,
- zabezpečuje vyjádření města k místní a přechodné úpravě provozu na veřejně přístupných účelových komunikacích,
- podílí se na správě a aktualizaci pasportu komunikací, včetně poskytování souvisejících spravovaných informací,
- zajišťuje dohled nad plněním podmínek stanovených rozhodnutím pro zvláštní užívání místních komunikací a plnění stanovených změn dopravního značení na místních komunikacích,
- zpracovává návrhy místních úprav provozu na městských komunikacích a návrhy změn dopravního značení,
- zajišťuje a koordinuje rozvoj a implementaci GIS města, včetně zpracování nových vrstev a projektů využití
Odbor stavebního úřadu zejména
- zajišťuje průběh správních, územních a stavebních řízení ve smyslu stavebního zákona a souvisejících předpisů na území správního obvodu stavebního úřadu;
- vydává sdělení, posudky, stanoviska a rozhodnutí;
- provádí výkon státního stavebního dohledu;
- spravuje spisovnu – archiv stavebního úřadu všech staveb;
- zajišťuje spisovou agendu odboru;
- umožňuje nahlížení do archivních spisů stavebního úřadu;
- rozhoduje o označení budov čísly popisnými nebo evidenčními, popřípadě o přečíslování budov.
Úřad
Úřední hodiny MěÚ
Pondělí:
8:00–11:30 / 12:30–17:00
Úterý:
13:00–15:00
Středa:
8:00–11:30 / 12:30–17:00
Čtvrtek:
13:00–15:00
Pátek:
8:00–11:30