Cílem práce Jany Krejčové bylo přispět k identifikaci nejvýraznějších motivů a argumentačních linií, které používali Tomáš Garrigue Masaryk, Edvard Beneš a Milan Rastislav Štefánik a jejich cizozemští sympatizanti k tomu, aby přesvědčili zahraniční, především frankofonní veřejnost o existenci českého (resp. československého) národa a následně o důležitosti podpory státotvorného úsilí Masarykovy zahraniční akce ze strany Dohody.
Autorka téma demonstruje na analýze časopisu La Nation Tchéque, což byl hlavní periodický nástroj Masarykových spolupracovníků. Na téma se dívá jistě oprávněně prizmatem výzkumu propagandy, zajímají ji motivy a jejich početnost v jednotlivých ročnících tohoto francouzsky psaného periodika, jež je neoddělitelně spojeno se jménem Ernsta Denise. Jedná se o metodologicky velmi inspirativní příspěvek k dějinám československé zahraniční akce za první světové války.